MITÄ MITÄ MITÄ?

 No mutta hei hei heiii taas kaikki 10 aktiivista matkaseuraajaamme. Täällä olemme jälleen riesananne lahtökuopissa kohti Eurooppaa. Nyt kun vaihdevuodet pukkaavat päälle tsunamin lailla, niin mikä olisi sen rattoisampaa kuin ahtautua muutaman neliön autoon pariksi kuukaudeksi puolison kanssa. Hellunrei ja hellät tunteet!!

Hyvä uutinen on kuitenkin se, että meillä on nyt edellisiin reissuihin verrattuna puolisen neliötä enempi tilaa ja sänky on 20 cm leveämpi. Jiii-haa! 

Viime syksynä myimme hyvin palvelleen retkeilyautomme, koska maailman tilanne tuntui niin epävarmalta. Tokkopa tuota tulisi heti taas lähdettyä. Oli ilmastonmuutosta (on yhä) ja paskaakin paskempi nimeltämainitsematon itänaapuri (on yhä, valitettavasti). Tyytyväisinä siis pääsimme autosta eroon. Mutta mitä mitä mitä sitten oikein tapahtui? No, kevätpörriäinen sohaisi piikillään ja meillä alkoi jälleen kaasujalka vipattamaan. Löysimme kelpo yksilön ja sitä nyt pikkuhiljaa varustellaan.

Tässä muutama kuva menopelistämme:


Ei mikään King Size jenkkityyliin, mutta eiköhän tuolla pärjätä.


Pitkällä reissulla tulee olla puuhaa sadepäivien varalle. Valikoimassa on kutomista, ukulelen rimputtelua ja ristikoiden täyttöä. Niistä muuten kiitos ihanalle naapurillemme Tuulalle, joka jaksaa uskollisesti tuoda postilaatikkoomme kaikki Hesarin ristikot. Kiitos myös toiselle ihanalle naapurillemme Birgitalle, joka on luvannut tyhjentää postilaatikkomme ja pitää silmällä tiluksiamme Vantaalla.



Kahvin valmistus ja kahvin keittäjä on jo testattu uudessa autossa, tottakai. Kahvia otetaankin mukaan parin kuukauden tarpeiksi, sillä Eurooppalaisten markettien kahviyritelmiä ei pysty juomaan edes tupla-jamesonin ryydittämänä.

Huomenna lähtee siis lautta kohti Travemundea ja toivottavasti me sen mukana. Paluulippua ei ole, koska meistähän ei koskaan tiedä minne päädymme ja milloin. Yksi pääkohteemme on Normandia. Edellisen kerran, kun se oli kohteenamme, niin löysimme itsemme Slovakiasta lätkän MM-kisoista.
Mutta nyt ADIOS AMIGOS! Palaillaan, kun olemme Saksan maaperällä.

Kommentit

  1. Turvallisis kilometrejä EU:hun.Kiva päästä kyytiin

    VastaaPoista

Lähetä kommentti